’3 vragen aan’ Eelco Wanders


eelco_wanders

Voor onze rubriek ’3 vragen aan’ spraken we met Eelco Wanders, Channel Manager bij EMC. We stelden hem drie vragen over een van de nieuwste introducties van EMC, het nieuwe Business Partner Program (BPP), dat onlangs is aangekondigd op EMC World in Las Vegas.

1. Het Business Partner Program is de opvolger van het EMC Velocity-programma. Wat zijn de trends die ten grondslag liggen aan het aanpassen van het partnerprogramma?
De opkomst van het derde platform van IT, dat zich kenmerkt door steeds meer mobiele apparaten, apps en exponentieel meer data, zorgt ervoor dat er ook aan de kant van de partners het een en ander verandert. Deze verandering beïnvloedt de markt in grote mate en partners moeten nadenken over hoe zij zich hierop gaan aanpassen. Daarom heeft EMC zijn partnerprogramma omgevormd. Zo zijn eerdere EMC-partnerprogramma’s van RSA, Pivotal en Service Providers samen gevoegd onder een paraplu waardoor het voor partners bijvoorbeeld makkelijker wordt om ook services van Pivotal en VMware aan te kunnen bieden. Partners gaan een andere rol vervullen. De nadruk moet meer komen te liggen op het oplossen van een klantprobleem met de oplossingen van de EMC Federation.”

2. Wat is het belangrijkste voordeel van het BPP voor partners?
“Partners krijgen meer mogelijkheden zich te ontwikkelen en te specialiseren als juiste business partner voor klanten. Veel partners staan nu voor de vraag hoe ze zich gaan aanpassen aan de veranderende markt. Blijven ze resellen, maken ze de overstap naar service provider of een combinatie daarvan? Met het nieuwe programma kunnen partners de tracks kiezen die het beste bij hun eigen strategie passen en de rol die ze willen gaan vervullen. De nieuwe onderdelen in het programma zijn: EMC resell, distribution, cloud service provider, system integrator en outsourcer evenals het RSA SecurWorld-programma. Hierdoor hebben partners meer ontwikkelingsmogelijkheden, waardoor ze zich beter kunnen specialiseren en in de markt kunnen positioneren.”

3. Hoe is het nieuwe BPP in de Nederlandse markt ontvangen? Wat zijn de eerste reacties?
“De eerste reacties van partners zijn zeer positief. Het nieuwe programma biedt hen veel groeikansen in combinatie met intensieve ondersteuning van de EMC Federation. Daarnaast zijn partners enthousiast over het feit dat zij zich kunnen specialiseren in verschillende oplossingsgebieden in plaats van het hele programma te moeten omarmen. In het nieuwe BPP heeft de partner nog maar één target en wordt rebate opgebouwd vanaf de eerste euro omzet. Dit maakt het transparant en duidelijk.”

The post ’3 vragen aan’ Eelco Wanders appeared first on Datacentered.

Laat een reactie achter